Laat commerciële medewerkers hun klant portefeuille managen

Stap 1: Data dump maken uit ANVA, DIAS, CCS, Assistent, Assu, Faster Forward
Voor de meeste softwarepakketten in de verzekeringsbranche zijn binnen BIDM instructies beschikbaar voor het maken van exports.

Stap 2: Data dumps inlezen met de datamanagement tool
Met de import wizard zet u eenvoudig bestanden uit uw softwarepakket in de BIDM tool. Een medewerker van BIDM combineert de bestanden met elkaar tot een totaal overzicht van alle klanten en polissen, dat u kunt bekijken in de Klant Verkenner, zie ook stap 5. U kunt dit ook zelf leren.

Stap 3: Alle data gebruikersvriendelijk weergeven in de Klant Verkenner
In de Klant Verkenner kunt u eenvoudig zoeken in uw complete klantenbestand. Ook kunt u selecties maken, bijv. alle klanten van een bepaalde adviseur, of alle klanten met een autoverzekering. Daarna kunt u uw selectie met filters in iedere kolom nog verder verfijnen. Klanten die bij elkaar horen komen onder elkaar te staan: u heeft meer zakelijke klanten dan u denkt!

Stap 4: Uw medewekers 1 of meer dagen actief en persoonlijk meenemen in de mogelijkheden
De essentie bij het gebruik van een CRM tool – welke dan ook – is er actief mee aan de slag gaan. BIDM biedt trainingsdagen aan waarmee we uw medewerkers persoonlijk meenemen in de mogelijkheden. De trainingen worden gegeven door mensen uit de branche die weten wat er speelt. Probeert u het eens, gewoon met uw eigen data.

Stap 5: Acties registreren bij klanten met de campagnemanager
Met de campagne manager kunt u een actieplan samenstellen voor een deel van uw klanten. Welke klanten gaat u bijvoorbeeld benaderen voor een oversluit actie? En met welke klanten heeft u al een tijd geen contact gehad?

Stap 6: Afspraak inplannen, direct zichtbaar in Outlook, ook bij uw klant
U kunt met BIDM rechtstreeks afspraken in uw Outlook agenda plannen. Daarbij worden automatisch alle relevante klantgegevens ingevuld, dus overtypen van klantgegevens is verleden tijd. Tevens wordt alles netjes geregistreerd voor uw sales rapportage.

Stap 7: Persoonlijk service op afstand via telefoon en Teamviewer.
BIDM vindt persoonlijke service belangrijk. Als u vragen hebt kijkt een medewerker met u mee en legt uit hoe u het handig aanpakt. Als we vaststellen dat iets beter kan, dan maken we er zo snel mogelijk werk van.